4WD avontuur, Bushcacas en witte stranden. - Reisverslag uit Townsville, Australië van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu 4WD avontuur, Bushcacas en witte stranden. - Reisverslag uit Townsville, Australië van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu

4WD avontuur, Bushcacas en witte stranden.

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Oktober 2014 | Australië, Townsville

Dit jaar doen we het eens anders op 4 oktober. Niks uitbrakken in bed na een fantastische 2&3 oktober, maar eenzaam aan de andere kant van de wereld in mn bikini in de zon! Ik mag natuurlijk niet klagen, maar stiekem heb ik het wel een beetje gemist ;)

Na een aantal dagen in Noosa rond te hebben gehangen, nog een keer geprobeerd te hebben het surfen onder de knie te krijgen en 2 keer de kustroute van het Nationale park te hebben gelopen, was het tijd om weer door te gaan. Op naar Hervey Bay!

Vanuit Hervey Bay vertrok de volgende ochtend onze tour naar Fraser Island. Dit eiland bestaat grotendeels uit zand en is alleen met 4WD auto's te betreden. De tour bestond uit 3 dagen en 2 nachten.
In Hervey Bay moesten we onze auto-indeling al regelen en zeker dat wij de leukste auto hadden! Met zn 8-en gingen we op het eiland de strijd aan met alle smalle zandweggetjes en de enorme hobbels en kuilen. Toch een beetje spannend omdat je van niemand de rijstijl kent..

Overdag bezochten we de vele meren en mooie uitkijkplekken op het eiland (iedere keer weer van bestuurder wisselend) en 's avonds sliepen we in een kamp, dat niet veel verschilt van LCKV, behalve dat er geen wc's waren. Daarbij kwam nog dat het eiland bezaait was met agressieve dingo's (geen dingo gezien) en je mocht dus niet alleen de bush in.
Dus pak een schep, neem je buddy mee, graaf een gat in de grond en probeer dan je behoefte te doen, terwijl je ongerust om je heen kijkt of je niet aangevallen wordt door dingo's. Net als de rest skipte ik de Bushcaca's (zo noemen de Fransen "poepen in het bos") en keek ik liever op het strand naar de sterren onder het genot van veel glaasjes Goon (goedkope rode wijn uit een zak). Door de wijn sliep ik gelukkig nog een beetje op het 1cm dikke matrasje dat door de organisatie geregeld was.

Na deze heerlijke nacht was het toch echt ook een keer mijn beurt om te rijden. Vond het heel spannend. Controle houden over een auto die door zacht zand rijdt, is heel moeilijk. En dan heb je ook nog eens 7 anderen in je auto! Maar met opperste concentratie ging het natuurlijk top en vond het heel tof om te doen. :)

Na de volgende heerlijke nacht vol Goon, dansen, drankspelletjes en een dun matras, was het tijd om de Bushcacas gedag te zeggen en weer richting het vaste land te gaan. We kwamen met z'n allen in hetzelfde appartement terecht en hebben nog een leuke laatste avond gehad en daarna ging ieder weer 'n andere richting op. Samen met Clo begon ik aan een 14-uur durende busreis naar Airlie Beach. Eenmaal in Airlie Beach hadden we na het inchecken al snel de winkelstraat gevonden en is de portemonnee weer wat leger en de tas voller.

Mijn dagtour naar Whitsunday eilanden begon vrijdagochtend vroeg. Een grote paarse (vraag me niet waarom) catamaran lag in de haven te wachten. Eenmaal aan boord kwam ik erachter dat het niet echt een backpackerstour was. Meer gezinnen en stelletjes. Achteraf had ik beter een andere tour kunnen boeken, maar agh.. ik besloot maar gewoon te genieten en gaf me over aan het feit dat ik veel selfies moest maken deze trip. ;)
Heb heerlijk op het dek liggen zonnen, gesnorkeld en het witste strand gezien (whitehaven beach) dus mag wederom niet klagen.

Terug in Airlie Beach bleek ik leuke nieuwe kamergenootjes te hebben dus nog 2 avonden met hen gezellig doorgebracht.
Clo kwam vandaag terug van haar tour en ik had in de tussentijd een lift voor ons kunnen regelen naar Townsville, 3,5 uur verder.

Daar zitten we nu en vanaf hier gaan veerboten naar Magnetic Island, wat we morgen, waarschijnlijk per scooter, gaan verkennen.

Tot later!



  • 05 Oktober 2014 - 15:04

    Evelien :

    sounds good Nouk!!! Leuk om je avonturen te lezen! Jaloers :-) xxx

  • 05 Oktober 2014 - 16:24

    Coby:

    Volop avontuur gehad en wat er natuurlijk nog gaat komen, ben al nieuwsgierig naar je volgende reisverslag. Weer prachtige foto's gezien op Facebook. Veel plezier en have fun!xx



  • 05 Oktober 2014 - 21:06

    Kaar:

    Klinkt fantastisch!!!
    In overleg met je moeder besloten om DE FILM maar niet te kijken!!

  • 05 Oktober 2014 - 21:43

    Klaas:

    Ha Akoekie,

    Gaat allemaal goed zo te lezen. Leuke verslagen. Ik moet maar even op Joke's facebook kijken voor je foto's.

    Wat is je noordelijkste doel in Australië, Cairns?




  • 06 Oktober 2014 - 08:27

    Debbie:

    Gaaaf!! Geniet nog van de laatste twee weekjes aussie!xxx

  • 06 Oktober 2014 - 19:53

    Joke:

    Heerlijk die verhalen van je! Hier is sinds vandaag echt de herfst ingetreden en kunnen onze slippertjes weer de kast in helaas. Blijf ons maar lekker verwarmen met je mooie vermakelijke reisverhalen! Heel veel plezier weer verder hoor, dikke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 24950

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 23 December 2014

Australië & Azië

12 April 2008 - 01 Augustus 2008

Mallorca - Entertainment

21 September 2007 - 16 December 2007

Salamanca - Taalcursus

Landen bezocht: