Met je falie op Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu Met je falie op Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu

Met je falie op Bali

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Oktober 2014 | Indonesië, Kuta

Na 6 weken Australië (laatste paar dagen in Darwin met bezoekjes aan krokodillen en een mooi national park) was het toch echt tijd om richting Bali te vliegen. Nog 2 dagen moest ik alleen zien te overleven in een wirwar van scooters, auto's en "massage?"-roepende vrouwen. Na een dag begon ik de charme wel in te zien van Kuta en was ik iets meer gewend.

Inmiddels zitten we al een tijdje in Indonesië en is dit ons laatste dagje Bali. Ik moet nu in de wij-vorm praten, want ik heb er uiteraard een reismaatje bij! Na bijna al 2 weken samen Bali en de Gili-eilanden te hebben verkend, zijn we elkaar nog steeds niet de haren in gevlogen ;).

Nee, we hebben het samen best wel naar ons zin zo en komen waarschijnlijk nooit meer naar huis...

Maar uiteraard zijn jullie benieuwd naar onze mega romantische hereniging. Helaas heb ik geen GoPro op m'n hoofd gezet, zoals m'n moeder voorstelde. Nog erger eigenlijk. Ik was te laat en Jim kwam natuurlijk vol hoop op een warm ontvangst de gate uit lopen. Was ik er niet...

Zelf had ik twee dagen eerder urenlang in de rij gestaan voor mijn visum. Dus ik had bedacht dat ik wel wat later kon aankomen daar. Niet over nagedacht dat Jim al een overstap op Jakarta had gehad en dus al alle visumdingen geregeld had.

Maar ondanks mijn vertraging was het weerzien natuurlijk helemaal niet vervelend na 6 weken!

Samen de eerste 3 nachten in een heerlijk hotel in Kuta doorgebracht en veel gerelaxed, surflesje gehad en zonsondergang gekeken. Met de surfles dacht ik natuurlijk een kleine voorsprong te hebben omdat ik er al 1 in Australië had gehad. Helaas bleek dit niet helemaal het geval. Zoals ik tijdens mijn eerste les in Australië aan het stuntelen was, zo stond Jim gewoon de eerste keer proberen al recht overeind op z'n plank en gleed zo richting het strand. Oneerlijk, maar leuk om te zien!

Na Kuta gingen we door naar Amed voor één nacht om de dag erna richting Gili Air (een van de Gili-eilanden vlakbij Lombok) te reizen, waar ook Rogier en Tessa zaten.
Op het eiland bleek dat je niet heel veel anders kon doen dan chillen. Dit hebben we dus ook 3 dagen lang gedaan. Op het strand (onze bungalow stond zowat op het strand), in de zon met een lekkere bintang en goedkoop eten. Ook een beetje gesnorkeld, want dat hoort er ook bij natuurlijk :).

Zeker geen vervelende ervaring en ook de 2 dagen erna op Gili Trawangan waren heerlijk! Wel een iets drukker eiland met een hoog feestgehalte, maar de Mojito's gingen er bij ons ook goed in.

De laatste paar dagen hebben we weer op Bali in Ubud gespendeerd, waar we aapjes hebben gekeken in Monkey Forest. Dit was leuk en Jim voelde zich op z'n gemak. Helaas waren de apen niet zo geïnteresseerd aangezien wij geen bananen hadden.

We zijn ook naar een tempel geweest (Tirta Empul) waar Jim een prachtige bloemetjesrok aankreeg. Wederom voelde hij zich op z'n gemak.

Nu zitten we weer in Kuta en vliegen we morgen naar Surabaya op Java voor een nieuw avontuur!

  • 30 Oktober 2014 - 19:27

    Mario:

    Hey Anouk, leuk om te lezen zeg!
    Veel plezier nog en geniet er lekker van samen.

    Grt Mario

  • 30 Oktober 2014 - 21:14

    Klaas Van Der Bent:

    Ha Akoekie (en Jim),

    Leuk om weer een verhaal van je te kunnen lezen, ik maakte me al een beetje zorgen of je de krokodillen in Darwin wel had overleeft. Fijn dat Jim ook is aangekomen en jullie weer samen zijn.

    De tijd gaat zo snel, geniet er maar van. Voordat je het weet is het al weer kerst en zijn jullie weer terug in Nederland. Wij zijn alweer kerstspullen aan het verzamelen!

    Als je de mogelijkheid heb zou ik zeker Singapore aan doen. Je hebt nu de mogelijkheid.

    Groetjes,

    Klaas

  • 30 Oktober 2014 - 23:18

    Coby:

    Weer een leuk verhaal om te lezen, fijn dat jullie het samen zo goed hebben en nooit meer naar huis komen, haha denk toch dat je Nederland gaat missen, zeker als je geen westers salaris meer hebt, wordt het toch een beetje afzien. En in ons kikkerland is het ook heel gezellig! Genieten jullie nog maar lekker van het heerlijke vakantie gevoel. Kus mam.

  • 31 Oktober 2014 - 20:15

    Joke:

    Gezellie weer samen met je liefie! Toch fijn om samen dit te beleven en morgen 1 november gaan we met je ouweluitjes naar de sauna en we kunnen op het dakterras daar een biertje doen want het wordt 20 graden! Bizar maar heerlijk want die kou hebben wij ook nog liever niet. Gingen de Mojito's er per emmertje in? zo werkt dat toch daar? geniet er maar lekker van jullie en mocht Jim nog wat vaker bloemetjes items willen dragen, hij mag ze lenen hoor!!! XXX

  • 05 November 2014 - 20:27

    Pa:

    Hallo Anouk/Jim,
    Ik lees dat het nog altijd geweldig is in de tropen. Geniet er nog maar van. Ben af en toe nog een beetje aan het klussen (rustig aan) Gaat er steeds beter uitzien. Veel plezier jullie groeten, Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 24959

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 23 December 2014

Australië & Azië

12 April 2008 - 01 Augustus 2008

Mallorca - Entertainment

21 September 2007 - 16 December 2007

Salamanca - Taalcursus

Landen bezocht: