Thaise taferelen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu Thaise taferelen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu

Thaise taferelen

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 November 2014 | Thailand, Bangkok

Thaise taferelen

De tijd vliegt! We hebben nog maar iets minder dan 5 weken voordat we weer naar Nederland vliegen en we willen nog zoveel zien en doen. Een week geleden zou Jim eigenlijk naar huis zijn gevlogen, maar ik ben heel blij dat hij is gebleven en dat we deze reis samen gaan afmaken!

We zijn onwijs aan het genieten van Thailand, een fantastisch land! Vanuit Jakarta vlogen we naar Bangkok, waar we aankwamen in een goed en schoon hotel, iets buiten het centrum. Met de metro waren we zo in het centrum en dit kostte geen drol! Bangkok is een grote en indrukwekkende stad en om het “echte Bangkok” op een gave manier te verkennen hebben we een fietstocht gedaan.

Een Thaise gids neemt je dan 3 uur lang mee op de fiets door de kleine straatjes en over de Thaise marktjes. Onderweg stopten we bij verschillende tempels en andere bezienswaardigheden. We zijn drie nachten in Bangkok gebleven en hebben daarna de trein genomen naar Chiang Mai in het noorden. We hadden een slaaptrein die om 13u in de middag vertrok en om 4 uur ’s nachts aankwam. Rond een uur of 19u ’s avonds maakten ze van onze stoelen 2 bedjes waar we de rest van de avond en nacht “heerlijk” op konden slapen. Zoals gepland kwamen we om 4 uur ’s nachts aan in Chiang Mai, wat niet echt een handige tijd is, want om 8 uur ging onze guesthouse pas weer open.

In Chiang Mai hebben we een olifanten “training” geboekt, waar we leerden hoe je een olifant moet begeleiden. Dit was echt een fantastische dag! Op de rug van de olifant een stuk door de jungle gereden en geprobeerd haar te sturen met de geleerde commando’s. Onze olifant was nogal koppig en ging vaak lekker haar eigen weg. Na de lunch gingen we met de olifanten de rivier in om ze te wassen. Wat een indrukwekkende beesten zijn het, zo groot!

Na drie nachten in Chiang Mai zijn we met een shuttlebusje naar Pai (iets noordelijker) gegaan. De rit was een grote ramp! Wij mochten als laatst een plek kiezen en er bleef achterin het busje ongeveer anderhalve stoel over waar wij met z’n 2en opgevouwen moesten zitten. Daarbij kwam nog dat de chauffeur zijn rem niet echt kon vinden en drie uur lang door alle bergweggetjes scheurde. Na een halfuur zeiken, besloten we er maar om te lachen. Uiteindelijk was het de helse rit dubbel en dwars waard en kwamen we aan in het mooie, relaxte en rustige Pai.

Hier hebben we direct brommers gehuurd en zijn we op zoek gegaan naar ons hotel, wat een schattig bungalow resort bleek in een grote mooie tuin tegen een heuvel aan. Alle bungalows hebben een veranda met stoeltjes en een hangmat. Hier zouden we best een tijdje kunnen vertoeven!

Maar we willen natuurlijk nog meer zien. Nu al 3 dagen hier met de brommer een beetje rondgereden en morgen vertrekken we richting Laos met de slowboat. Deze boottocht duurt 2 dagen en gaat door de Mekong rivier. Wij denken dat het een gave trip wordt in een mooie omgeving! Na Laos keren we waarschijnlijk weer terug naar Thailand om te eindigen op de heerlijke eilanden.

• 22 November 2014 - 15:53

Coby:

Hallo lieverds, wat een mooie verhalen komen weer onze kant op, zitten wij hier in het koude kikkerland, tja de tijd gaat snel, maar jullie zijn veel ervaringen rijker, altijd leuk om op terug te kijken, en nog bijna 5 weken om heerlijk te genieten van Laos en de thaise eilanden.
    Hoop dat de boot

• 22 November 2014 - 18:09

Klaas Van Der Bent:

Ha Akoekoe (en Jim),

Leuk om weer een verslag van je te lezen, goed bezig.

Lekker om straks op eilanden te eindigen, kan je weer energie op doen om straks weer lekker aan het werk te gaan om centjes te verdienen.

Pas onder tussen op voor leden van de Rode Khmer, die zijn gek op blonde meisjes.

Fijne dagen en nog veel plezier,

Klaas

• 23 November 2014 - 17:18

Lidwien Grootaarts- Van Wijchen:

Wat een avonturen beleven jullie. Zo leuk ook om te lezen! Geniet deze 5 weken!!

• 23 November 2014 - 17:18

Lidwien Grootaarts- Van Wijchen:

• 24 November 2014 - 16:12

Joke:

Lekker hoor zo'n busritje, brrr...je zou mij bij elkaar moeten rapen! Op jullie leeftijd gaan je ingewanden wat sneller terug weer op z'n plek hahaha
    Moraal van je reisverhaal: fantastische belevenissen blijven voorbij komen.
    Leuk om te lezen en graag tot de volgende!
    Have fun in the sun u2!
    xxx Joke