Melbourne & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu Melbourne & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu

Melbourne & Sydney

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 September 2014 | Australië, Sydney

Ik mag de grote steden Sydney en Melbourne afvinken: done! Nu ben ik dan ook wel echt toe aan een beetje natuur, rust en omgevingen zoals je ze van Australië verwacht :)
De Blue Mountains, waar ik nu ben, is daar de ídeale plek voor!

Zes dagen lang heb ik doorgebracht in Melbourne. Eerlijk gezegd waren de eerste drie dagen vooral erg wennen. Een jetlag, gecombineerd met leven uit een rugzak en slapen op instabiele stapelbedden (met een matras van steen) moest rustig verwerkt worden.

Tijdens deze dagen heeft Kristian (local uit Melbourne, die ik tijdens de vakantie in Maleisië heb leren kennen) me goed opgevangen! Samen met hem en zijn vrienden fantastische rooftop barren met nog fantastischere uitzichten bezocht. Mocht vooral niet teveel betalen, want ik ben maar een arme backpacker. Ik wist nog niet zo goed hoe ik alles aan ging pakken dus verder vooral een beetje zelf rondgelopen door Melbourne en niet al teveel gedaan.

Toen was daar mijn redding "Gumtree" (aangeraden door Australië-expert Deb, thanks!). Dit is een soort Australische marktplaats waarop mensen ook advertenties zetten om samen een bepaalde richting op te reizen. De eerste keer voelde een beetje vreemd omdat je eigenlijk zegt: "Hi, ik ben een eenzame backpacker.. Wie wil mijn reismaatje worden?" Maar zodra ik me daar overheen had gezet, heb ik contact gezocht met de Franse Clothilde. Die wilde wel samen een auto huren en de Great Ocean Road doen. Uiteindelijk sloot ook een Chinees meisje, Phoebe, zich bij ons aan en hebben we een supertrip gehad! Genieten van mooie uitzichten, koala's spotten in bomen en selfies maken met kangoeroes! :)

We hebben de route in 2 dagen gedaan dus waren redelijk snel weer terug in Melbourne. Had een aantal tips gekregen van Clothilde, waaronder een gratis tour door Melbourne. Vrijwilligers nemen je dan 3 uur mee door de stad en laten alle hoogtepunten zien. Tijdens deze tour een aantal leuke mensen leren kennen en de rest van de dag met hen doorgebracht. Helaas bleven zij allemaal in Melbourne en ging ik met de 12 uur durende nachtbus op naar Sydney.

Sydney was ook heerlijk druk en chaotisch. Gave stad waar heel veel te zien en te doen is.
Ik kwam om 6 uur in de ochtend aan en kon gelukkig gelijk inchecken. Na een lekker ontbijtje en heerlijke douche ging ik op pad. Gelijk ook maar de gratis tour in Sydney gedaan. De mega-dramatische gids (hij vertelde alles alsof hij in het theater stond) leidde ons langs alle toeristische hoogtepunten en voorzag ons van alle tips & tricks in Sydney.

Na de tour heb ik door de kilometers lange botanische tuin gelopen. Van al dat lopen en weinig slapen in de bus was ik toch best moe geworden en heb een siësta ingelast (gewoon omdat dat nu allemaal kan). Rond een uur of 1800 werd ik wakker van Duits geroezemoes. Bleek dat ik met 10 Duitsers op 1 kamer lag. Wassss? Het hostel zelf was blijkbaar ook voor 90% Duits en gezien ik tijdens de tour ook 2 Duitse meisjes heb ontmoet, vermoed ik dat hier een soort Nieuw Mallorca ontstaat.

Mijn planning voor de volgende dag was aardig vol. Ik wilde met de veerboot naar Watson's Bay en daarna naar Bondi Beach voor een mooie wandeling naar Coogee.
Eenmaal op Watson's Bay vroeg ik een local of hij mij kon vertellen waar ik naartoe moest voor het mooie gedeelte. Deze local, Rogan, had alle tijd van de wereld en heeft me een volledige rondleiding gegeven. Met de laatste veerboot zijn we uiteindelijk naar Bondi Beach gegaan en toen we daar aankwamen was het al donker, dus de wandeling zat er niet meer in.
Samen met een van de Duiste meisjes van de tour daar nog drankjes gedaan en heerlijk gegeten in een Mexicaans restaurant.

Vandaag moest ik alweer uitchecken en heb ik de trein gepakt naar de Blue Mountains. Al 3 uur rondgelopen in dit prachtige gebied (berg op, berg af) dus waarschijnlijk morgen spierpijn. Morgenochtend ontmoet ik Max (via Gumtree) die met zijn auto naar Blue Mountains komt. We zullen hier dan samen nog een beetje de omgeving verkennen en in de avond een camping opzoeken (als de auto comfortabel genoeg is). Maandag rijden we dan samen verder naar het Noorden en zet hij mij af in Byron Bay.

We gaan zien wat dit avontuur weer brengt :D

  • 14 September 2014 - 09:49

    Debbie:

    Zooo leuk allemaal!! Ik geniet van jou genieten! Veel plezier in Byron Bay, is geweldig!!xxx

  • 14 September 2014 - 13:00

    Liesanne:

    Leuk om je avonturen te lezen noukkie! Geniet ervan:) xx

  • 14 September 2014 - 13:09

    Klaas Van Der Bent :

    Ha Akoekie,

    Fijn om te horen dat het allemaal goed met je gaat. Leuk verslag en mooie foto's, locaties komen mij vaag bekend voor (!).

    Als je in dit tempo door gaat, kan je op je reis ook nog wel Nieuw Zeeland, Afrika en Amerika aan doen.

    Veel plezier,

    Klaas

  • 14 September 2014 - 13:10

    Karin:

    Wow!!! Super cool!!! Enjoy!!

  • 14 September 2014 - 22:47

    Oby:

    Weer een leuk verhaal, op naar de natuur byron bay, denk dat je daar wel iets langer zal rondhangen.
    veel plezier. Xx

  • 15 September 2014 - 19:52

    Joke:

    Fantastisch Anouk! Wat een leuke ervaringen nu al! Enjoy and keep writing!
    xx Joke

  • 18 September 2014 - 08:04

    Hendrik:

    niet te snel he.... wow wat mooi!

  • 20 September 2014 - 21:34

    Anna:

    Hi Anouk, wat leuk om je reisverslag te lezen. Groeten ook van Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 24953

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 23 December 2014

Australië & Azië

12 April 2008 - 01 Augustus 2008

Mallorca - Entertainment

21 September 2007 - 16 December 2007

Salamanca - Taalcursus

Landen bezocht: