Reis overleeft! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu Reis overleeft! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu

Reis overleeft!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 September 2007 | Spanje, Salamanca

Heey!
Hier dan mijn eerste berichtje vanuit Salamanca! Zit nu in ons Ibis hotel samen met mn ouders. We hebben de lange reis dus overleeft!;)
Gisteren vertrokken we om een uur of half 10 in de richting van Bordeaux om daar in de buurt te overnachten. Om 21.00 uur kwamen we aan in Saintes (ligt dicht bij Bordeaux) en ik had daar heerlijk een hotelkamertje voor mezelf. Vanochtend om half 8 ging de wekker alweer en we reden om 9 uur weg uit Saintes. Na ongeveer 10 uurtjes rijden en bijna een konijn dood gereden te hebben (we konden hem nog net ontwijken, maar het konijn dat 200 meter verderop lag, had blijkbaar minder geluk gehad..)
kwamen we aan in Salamanca. Toen duurde het nog ongeveer een halfuurtje voordat we ons `bijna nergens goed aangegeven´ Ibishotelletje hadden gevonden.
Nadat ik me weer even had opgefrist (ja het is een hard leventje, 2 dagen languit op de achterbank liggen ;) ) gingen we Salamanca verkennen. Eerst even een restaurantje opgezocht, want we hadden toch wel een beetje honger. Die dos hamburguesas met patat (nee, ik kon geen broodje kroket krijgen) in een leuk restaurantje aan de Plaza Mayor gingen er best in!;) Toen we uitgegeten waren, was het al weer donker en ging de mooie verlichting op Plaza Mayor aan. Met onze plattegrond in de aanslag en de straatnamen van mijn appartement en schooltje omcirkelt, gingen we op pad!
We vonden een van buiten mooi uitziend appartementencomplex. Hoe het er van binnen uit ziet, dat zie ik morgen! Ben heel erg benieuwd. Daarna naar de Calla Compañia gelopen, want dat is de straat waar mijn schooltje zich bevindt. Eerst de verkeerde kant opgelopen, aangezien ik was vergeten bij welk nummer ik moest zijn. Maar we zijn daardoor in ieder geval tot de ontdekking gekomen dat de universiteiten hier erg mooi zijn! Toen we de andere kant uitliepen kwamen we er dus achter dat mijn schooltje Colegio de España op nummer 65 zit. Veel meer dan alleen 2 grote houten deuren, zagen we niet. De rest zie ik maandagochtend!
Goed, ik laat het hier weer even bij! Volgende keer meer ;)
Heel veel liefs! Kusjes Anouk

  • 22 September 2007 - 20:53

    Cindy:

    Hey Anoukie!!

    Spannend allemaal zeg! Lange reis zeg! Blijven je paps en mams nog ff vakantie vieren daar of gaan ze al snel weer naar huis? Wanneer beginnen je lessen? Morgen al? Ben benieuwd naar de rest van de verhalen! Ik ga ze absoluut lezen! Veel plezier en geniet er van he!

    Kusje Cin

  • 22 September 2007 - 21:01

    Fabian:

    Hoi Noukie!
    goed om te horen dat je daar bent aangekomen. Ik ben erg benieuwd naar alle verhalen!
    Tot over een maand of 3 ;-)

  • 23 September 2007 - 10:21

    Richard:

    Anoukkie!!!!!!!!!

    Nou... ik heb zo het gevoel dat jij het super naar je zin gaat hebben in spanje :D
    En genoeg blijven schrijven he!!!

    XXXX
    We missen je

  • 23 September 2007 - 11:18

    Mark:

    Eej Anoukie!!

    Kijk dat is mooi dat jullie de reis overleeft hebben!! Heel veel plezier daar he.. en vooral blijven schrijven ;) Veel plezier!!

    xxx Mark

  • 23 September 2007 - 13:00

    Yara:

    Heeeeey Anouk,

    Wat spannend dat je daar nu bent joh! En morgen beginnen... ben benieuwd hoe alles daar van binnen uitziet:) Geniet ervan en hou ons in Nederland op de hoogte!!

    Liefs Yaar

  • 23 September 2007 - 15:14

    Leon De Winter:

    Hey topper..

    Goed om te horen dat je aangekomen bent.. We zien elkaar snel

    Doeii xxx

  • 23 September 2007 - 15:42

    Florine:

    Nouk! Wat super leuk om al wat van je te horen, alleen jammer voor je van de kroketten, heerlijk herkenbaar ben je!
    Maar goed, heel veel plezier, ben benieuwd hoe je appartement en natuurlijk je huisgenootjes zijn! Geniet ervan, en hou ons op de hoogte! Veel liefs

  • 23 September 2007 - 17:07

    Jos:

    Haii Anouk!

    Het is leuk je zo te kunnen volgen, heel veel succes en vooral veel plezier!

    Kusje Jos

  • 24 September 2007 - 17:24

    Maaike Smolders:

    Heey Anouk!!! en al naar school geweest?? al wat mensen leren kennnen? zal wel even wennen zijn?! wel heel gaaf! ik studeer in leuven en ben al aardig geintegreerd!
    geniet ervan,
    liefsXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 24974

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 23 December 2014

Australië & Azië

12 April 2008 - 01 Augustus 2008

Mallorca - Entertainment

21 September 2007 - 16 December 2007

Salamanca - Taalcursus

Landen bezocht: