No comprendo! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu No comprendo! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu

No comprendo!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 September 2007 | Spanje, Salamanca

Jaa daar ben ik weer! Moet toch even weer mn avontuur van vandaag kwijt!
Zit nu in een internetcafétje, is maar 1,05 per uur, dus das prima te doen!:)
Het is hier heerlijk, we zijn net klaar met eten (ja, Spaanse eettijden verschillen ietsje met de Hollandse..)
Maar goed ik zal bij het begin beginnen:
Werd vanochtend wakker in mn heerlijk grote hotelkamer. Was eerlijk gezegd erg zenuwachtig voor wat me te wachten stond bij het appartement! (had gisteravond al een aantal Spaanse zinnetjes en woordjes doorgenomen)
Om een uur of 9 zaten we aan t ontbijt.
En om half 10 gingen we richting mn appartement lopen. Ik wilde t graag alleen doen, dus mijn ouders hebben even lekker een wandelingetje gemaakt door de rustige Spaanse straatjes (het was zondagochtend en dan is hier weinig leven op straat). Goed, ik alleen op weg naar mn appartement. Sta ik voor de grote voordeur, kan ik er niet in, aangezien je een sleutel (heel logisch) nodig hebt. Maar gelukkig ging 5 minuten later iemand het appartementencomplex binnen waardoor ik mee naar binnen kon glippen. Maar goed, nog steeds geen idee waar ik zijn moest. Dus na veel rondgewandel door het complex en een aantal keren voor mn appartement gestaan te hebben, bedacht ik me dat het misschien nog erg vroeg was voor de Spanjaarden op zondagochtend en besloot met mn ouders weer af te spreken op Plaza Mayor. Toen zijn we dus even ergens wat gaan drinken en om een uur of half 12 vonden we het toch wel weer het proberen waard. Ik voor het appartementencomplex weer mn ouders de hort op gestuurd en toch maar aan de buitenkant op de bel gedrukt van het appartement waarvan ik dacht dat de eigenaresse daar woonde.
Na een tijdje hoorde ik 'Si...??' dus probeerde ik er op mn beste Spaans achter te komen of het Mercedez Chamorro was met wie ik sprak. En ja hoorr..:D
Goed, toen ik eindelijk binnen was stond ze daar dus. Een erg klein, oud vrouwtje, die een heel Spaans verhaal tegen me begon. En wat zeg je dan als 18 jarig meisje zonder enige Spaanse kennis? Inderdaad: 'no comprendo' en dat gewoon zo vaak mogelijk herhalen!;)
Ze begeleidde me naar mn appartement, wat bestaat uit een klein keukentje, badkamertje en 5 aparte kamers. Ze liet me 3 kamers zien en ik begreep dat ik mocht kiezen. Natuurlijk nam ik de grootste (met het grootste bed). En ik vroeg of er nog andere mensen zaten in dit appartement.'Si, una chica' antwoordde ze. En die heb ik vanmiddag laat ontmoet. Een Zweeds meisje van 21. Ze is erg aardig en heeft me al een heleboel verteld! Begin van de avond samen dvdtje gekeken en ze is erg gezellig. Als het goed is komen er in de loop van tijd meer huisgenootjes!:D ben erg benieuwd! Morgen beginnen met mn Cursus, en dan horen jullie weer meer!
Heb er zin in. Wil nu ECHT spaans leren zodat ik niet alleen maar 'no comprendo' kan zeggen.
Chao Bella´s en bello´s! Liefs en dikke kus!!

  • 23 September 2007 - 21:14

    Richard:

    hahaha

    Niet te veel van die spannende verhalen he, anders word ik nog jaloers

  • 24 September 2007 - 06:10

    Tessa:

    vandaag dus je eerste les? gaaf!
    leuk om zoveel van je te kunnen lezen!
    succes en veel plezier!! X

  • 24 September 2007 - 07:50

    Jos:

    Hi nouki, Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt in het altijd zonnige spanje!:P. Mucho placer, beso Jos

  • 24 September 2007 - 08:50

    Casper:

    Hej Anouk! Leuk dat je het naar je zin hebt. Heb je toevallig een foto van die zweedse;)Veel plezier nog xxx

  • 24 September 2007 - 09:52

    Debbie:

    Lieverd!
    Aan de telefoon was het gister erg kort, dus ik ben blij dat ik je belevenissen toch wat uitgebreider hier kan lezen;) Ik ga je zo maar even mailen:) Wel veel blijven schrijven hoor, ik sla alles op en ga een mooi boek voor je ervan maken;)
    Xxx misje!!

  • 24 September 2007 - 17:34

    Jarik:

    hai anouk,
    ben jij nou ook al op reis? vette sjit! heel domino's is nu al op reis geweest.. grappig al die leuke verhaaltjes, ik zet je site bij mn favoriten en zal het met veel smart lezen. veel succes daar in het fluorizante spanje..

    ajuu parapluu

  • 24 September 2007 - 17:35

    Jarik:

    oh ja, je moet ook heeeeel veel foto's plaatsen, die zijn altijd het leukst om te lezen..

  • 24 September 2007 - 19:43

    Florine:

    Lieve nouk! Succes morgen met je eerste les, zit nu aan de sangria (spaans!) dus zal aan je denken! :)
    Veeeeeel liefs xx

  • 24 September 2007 - 20:26

    Meike:

    Nouuuuuuuk! Klinkt allemaal al spetterend, en dan was t nog maar de 1e dag! ;) Dat belooft wat! Heel veel succes, ben erg benieuwd hoe de lessen zijn. Zet m op!! Gauw foto's maken van alles en iedereen, dat is zoo leuk! :D
    Liefs, Meike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 24980

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 23 December 2014

Australië & Azië

12 April 2008 - 01 Augustus 2008

Mallorca - Entertainment

21 September 2007 - 16 December 2007

Salamanca - Taalcursus

Landen bezocht: