¿Comó estas? - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu ¿Comó estas? - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu

¿Comó estas?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 September 2007 | Spanje, Salamanca

Hola chica´s en chico´s!
Vandaag mn eerste les gehad! Was iets te enthousiast vanochtend en dus te vroeg, waardoor ik voor een dichte school kwam te staan..Maar goed. Ik moest eerst een groot lokaal in en daar gingen we zitten met een stuk of 15 mensen. Toen werd er aan ons gevraagd wie er nog geen enkele kennis had van de Spaanse taal en daar hoorde ik bij en nog 4 andere mensen. 3 duitse meisjes van 20 en 1 oostenrijkse jongen van 18.. Met zn 5en moesten we naar een klein klaslokaaltje en kregen we les van Carmen en zij was er grappig!
En het verbaast me echt hoe snel je dingen hier oppakt en begrijpt. Alles wat ze zei begrepen we. Hoe ze t doen weet ik niet, maar ze geven hier erg goed les en leuk!
Maar we leerden dus alle basiswoordjes en zinnetjes zoals hallo, hoe gaat het? en waar kom je vandaan? Erg simpel en leuk! Om 10 uur hadden we een uur pauze en ben ik met de 3 duitse meisjes warme chocolademelk gaan drinken in een gezellig cafétje. Erg handig, kan zo ook nog mn engels en duits bij spijkeren..;)
´s Middags weer verder met de cursus tot 2 uur. En dan begint de siësta en ik denk dat ik daar wel aan kan wennen.. Lekker van 2 tot 5 slapen..:D aangezien ik heb gehoord dat t nachtleven hier pas om een uur of 2 snachts begint! GEKKK!
Maar goed, om een uur of 6 hadden we met ons beginnersklasje op Plaza Mayor afgesproken en zijn we nieuwe spaanse simkaarten gaan kopen bij de orange! Dus heb nu ook een nieuw nummer:
0034656780200..Daar kunnen jullie me nu dus bereiken!
In t volgende bericht ga ik ook nog even mn adres vermelden voor de liefhebbers! Maar ik vergeet steeds mn postcode..;)
Vanavond ga ik mn ouders gedag zeggen, want die gaan me verlaten voor hun 2 weken vakantie! Over 2 weken komen ze nog even checken of ik leef.
En nadat ik ze gedag heb gezegd ga ik meteen t nachtleven hier ontdekken, want ik ga voor t eerst naar de SALSA barr.. El Savor!:D Ben erg benieuwd!
Ik ben erg blij dat ik lekker veel berichtjes krijg van jullie! vind ik heel leuk! En voor degenen die van plan waren langs te komen: ECHT DOEN! want t is zo´n mooi stadje! moet je echt gezien hebben, t is echt geweldig :D En mn kamer is groot genoeg voor een luchtbedje naast mn bed!;)
Moet inderdaad even wat foto´s gaan maken en online zetten! strak plan!;)
Goed, ik zal snel weer een berichtje online zetten!
Adios Amigos!!
Liefs xx Anouk

  • 24 September 2007 - 21:41

    Ben:

    Hee Anouk,

    Zo te zien heb jij het wel naar je zin daar.
    Ik wens je nog veel plezier met het spaans leren

    Gr,
    Ben

  • 25 September 2007 - 05:35

    Meike:

    Hahah, jij te vroeg voor je school? T moet niet gekker worden :p Dus jij hebt gisteren ook sensuele heupbewegingen moeten maken, haha! Ik ga je gauw mailen, want dit is niet te doen joh ;)
    xxxx

  • 25 September 2007 - 09:56

    Willeke:

    Ha Anouk
    Prachtig dat je het zo naar je zin hebt
    erg leuk dat we door je berichtjes een beetje mee mogen proeven.
    Geniet er maar met volle teugen van.
    We gaan je bellen!!
    willeke

  • 25 September 2007 - 10:50

    Laurence:

    He schatje!
    Leuk om dit alles van je te horen, volgens mij vindt je het allemaal helemaal geweldig! Ik heb nog steeds geen internet dus kan zijn dat je af en toe even niks hoort ;) Ben benieuwd hoe het nachtleven bevallen is! Have fun!
    Adios x

  • 25 September 2007 - 10:56

    Erika:

    Ola Chicka,

    Volgens mij gaat het muy muy bien met jou! Gaaf hoor!!!

    Hasta luego xxx

  • 25 September 2007 - 13:05

    Miou:

    Hey meid,

    wat super dat je het zo naar je zin hebt! Het klinkt ook geweldig allemaal zeg! :D
    En ik zit hier maar in een koud kikkerlandje achter de studieboeken, het leven is niet eerlijk..! ;)
    Geniet en ik mail je gauw!

    Dikke kus, Miou

  • 25 September 2007 - 16:08

    Marco Hooff:

    Heej Anouk! Leuk dat je het naar je zin hebt!
    Die siësta ga ik hier ook maar invoeren..:P
    Nog veel succes en vooral veel plezier!

    Xxx Marco

  • 25 September 2007 - 20:18

    Klaas Van Der Bent:

    gefeliciteerd met je moeder

  • 26 September 2007 - 08:32

    Karin:

    heej bella!!
    en hoe was het nachtleven??
    gedraag jij je daar een beetje??
    je bent daar om spaans te leren hoor!! niet om te feesten en salsa te dansen!! hahahhaha....(geen dingen doen die ik ook niet zou doen he!)
    wel goed om te horen dat je t naar je zin hebt!! (is t weer ook nog een beetje owkee??)
    volgende week is t alweer feest in leiden (3 okt.) en daarna ga ik voor ongeveer 3 weken naar thailand! niet om thais te leren hoor!! hahahah.....
    en dan is t alweer bijna december! hoe lang ben je dan weer in nederland?? want dan zoek ik je wel effe op! (misschien maak ik wel een afspraak om mee te gaan naar spanje! ) lijkt me wel wat,...naast jouw bed op een luchtbedje!....hahahah
    dikke kuzzzz,...en heel veel plezier! kaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 24979

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 23 December 2014

Australië & Azië

12 April 2008 - 01 Augustus 2008

Mallorca - Entertainment

21 September 2007 - 16 December 2007

Salamanca - Taalcursus

Landen bezocht: