Lisbon Adventure!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu Lisbon Adventure!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu

Lisbon Adventure!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

16 Oktober 2007 | Spanje, Salamanca

Hola guapos!

Daar ben ik weer met een nieuw berichtje!
Heb weer erg veel te vertellen, want heb een lang weekend achter de rug. We waren namelijk vrij op vrijdag i.v.m een nationale feestdag!;)
En daarom had ik met Selina en Nadia (2 duitse meisjes) een reisje geboekt naar Portugal voor drie dagen! Vrijdagochtend vertrok de trein om 4.51u (ja erg vroeg!)
We wilden bij Nadia in het appartement slapen, omdat zij dicht bij t station woont, maar van slapen kwam niks terecht toen er een afscheidsfeestje bleek te zijn voor Nadia's Nederlandse huisgenootje. En natuurlijk zijn we ook weer mee uit gegaan waarna we gelijk doorgegaan zijn naar de trein. Lekker 7 uurtjes in de trein gezeten, maar veel geslapen dus ging erg snel.
Om 11 uur kwamen we aan in Lissabon. Was lekker weer, zo'n 28 graden!:D Hebben een beetje sightseeing gedaan door Lissabon en was wel mooi om te zien, maar het is erg groot vind ik en we wisten niet zo goed waar we heen moesten. 'S avonds nog wat barretjes bezocht, was ook wel gezellig!
Zondag zijn we naar het strand gegaan in Cascais, een plaatjes 40 min. verderop. Was heerlijk! Lekker nog in oktober op het strand gelegen! Om 16.00 zou de trein terug naar Salamanca gaan, dus we moesten op tijd terug zijn. We dachten dat we het makkelijk zouden halen, toen we om 15.00 weer in Lissabon waren, maar toen de bus, die we moesten hebben, maar niet kwam, zijn we in een taxi gestapt. En dit hadden we beter niet kunnen doen! Taxichauffeur was oud en wist onze straat niet eens te vinden! Dus wat ben je dan voor taxichauffeur!?:O
Uiteindelijk maar ergens uitgestapt en gerend tot we het weer herkenden. Snel in ons hostel de 10 trappen op om onze rugzakken te pakken en naar een plein gerend, waar we DACHTEN een goeie taxi te vinden. Er was niet eens een slechte taxi te vinden! Waar zijn ze als je ze nodig hebt? Gelukkig kwam toen als redding een bus met de naam van het treinstation erop. De buschauffeur deed lekker rustig aan, totdat ik supergestresst vroeg hoelang het ging duren tot het treinstation omdat we daar om 4 uur moesten zijn. Hij antwoordde dat het maar 5 min. zou duren (we hadden er inmiddels nog 10) en trapte nog even zn gas wat harder in! (waar ik op dat moment geen moeite mee had)
Op het treinstation aangekomen konden we onze trein niet vinden en toen we het aan iemand vroegen, werden we naar de andere kant van het station gestuurd. GEWELDIG. Daar stond gelukkig een hele groep mensen te wachten om naar Salamanca te gaan. Maar we moesten eerst met een bus naar een ander station gebracht worden (niemand wist waarom)..
Goed één en al stress, en ik was blij toen ik EINDELIJK in de trein zat en nog blijer toen ik weer 'THUIS' was en in mn eigen bedje lag, wat toch wel wat comfortabeler was dan die 'plank' in Lissabon. Maar al met al toch een heel leuk weekend gehad! Nu alweer begonnen met mn 4e week school! Gaat echt heel snel voorbij allemaal!
Heb vandaag bericht gehad dat ik 15 november bezoek krijg van Leon! Echt superleuk!!:D
Ik ga nu nog even proberen wat foto's op hyves te zetten, dus voor degene die interesse heeft: www.akoekie.hyves.nl

ADIOS AMIGOS!! xxxx

  • 17 Oktober 2007 - 00:09

    Jos:

    Haii Anoukie!!

    Leuk weer eens te lezen hoe het gaat daar! Hier is alles rustig en we hebben slechter weer :S

    kusje

  • 17 Oktober 2007 - 06:31

    Laurence:

    Heey nouk!
    Klinkt als erg veel stress, maar hoop dat je 't leuk hebt gehad in portugal! Ben benieuwd naar de foto's!
    Ik mis je, liefs xx

  • 17 Oktober 2007 - 07:20

    Jim:

    Jeeezus Anouk!
    Ik ben fok-king jaloers
    Als ik dan die foto's zie, t is nog mooier dan Kos
    In oktober op de playa.. a-so-ciaal (H)
    Fijn dat je t zo vet hebt
    veel plezier nog en we hablaren nog wel goed?
    beso

  • 17 Oktober 2007 - 08:32

    Cindy:

    Ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook!

  • 17 Oktober 2007 - 09:26

    Debbie:

    Hejj lieve nouki!!
    Yeaahhh ik kom je halen!! Ik ben zo blij dat ik ook naar je toe ga! Kben echt benieuwd hoe alles er daar uitziet, vast heel leuk. Ik ga gezellig met je ouders op reis, super leuk! Wel kort voor drie dagen maar zeker en vast de moeite waard!
    Leuk verhaal van lissabon;). Ik probeer je elke keer te bellen, maar volgens mij werkt het niet helemaal. Maar geeft niet, ik wilde gewoon even kwijt dat ik naar je toe kwam!:D
    Xx Moi

  • 17 Oktober 2007 - 17:38

    Eline:

    hi noukie,
    lekker stressen op je minivakantietje in lissabon, maar wel vet dat jullie zoveel doen daar! hoe gaat het met de spaanse lessen?? ben je al bijna volleerd?? ben wel jaloers hoor! vooral op het mooie weer! nu wij hier in de regen zitten..
    heel veel plezier nog!!! dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 24974

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 23 December 2014

Australië & Azië

12 April 2008 - 01 Augustus 2008

Mallorca - Entertainment

21 September 2007 - 16 December 2007

Salamanca - Taalcursus

Landen bezocht: