EL MARIQUELO - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu EL MARIQUELO - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu

EL MARIQUELO

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 Oktober 2007 | Spanje, Salamanca

Hola guapos!

Ben alweer bijna op de helft van mn tijd hier! Het gaat zooo ontzettend snel! Beetje eng!

Afgelopen zondag heb ik het dus echt voor elkaar gekregen om om 7 uur op te staan voor onze excursie!
En dat na een avondje stappen! Het scheelt dat de klok een uur werd teruggezet en we dus een uur langer hadden! TOP!
Maarrr om 8.15 moesten we voor het busstation staan, dat ongeveer 15 minuutjes lopen is. Christine had de vorige avond gesmst dat ze op het laatste moment besloten had toch mee te gaan! Dus zij kwam naar ons appartement en we zijn daarna met zn 3en naar het busstation gelopen.
We waren daar als eerste van onze groep van de colegio. Langzaamaan kwam de rest en toen iedereen er was, zijn we naar de bussen gelopen waar al heel veel spanjaarden stonden te dringen om de bussen in te gaan. Het was ongeveer een uur rijden naar Trabanca en toen we daaraan kwamen, leek het nou niet zo indrukwekkend. Maar na een tijdje lopen, kwamen we erachter dat onze eerste indruk niet echt de goede was! De wandeling duurde ongeveer drie uur en ondanks dat we alleen maar STENEN en BOMEN hebben gezien, was het toch wel heel mooi! HEt uitzicht was geweldig en heb erg mooie foto's kunnen maken. Helaas ben ik mn usbstick vergeten, dus jullie zullen moeten wachten tot de volgende keer!;) Ongeveer om 15.00 was de wandeling afgelopen en moesten we even wachten op het eten. We kregen een soort soep voorgeschoteld, maar toen ik hoorde dat er varkensneuzen inzaten, had ik niet zoveel trek meer en heb ik maar gewoon veel droog brood gegeten.
Ja ik weet het, als je het niet probeert, weet je niet hoe het smaakt en blabla.. Maar als je ziet hoe het eruit ziet.... Ik heb er foto's van, aangezien je hier een grote voedselmarkt hebt, waar de varkens gewoon aan touwtjes hangen en je hoofden, neuzen, oren, staarten enzo ziet liggen..MAar ik zal ze niet op internet zetten, want dat is TE onsmakelijk!;)
Na het eten was het tijd voor de JUEGOS POPULARES, de populaire spaanse spellen! Hieronder verstonden ze touwspringen, touwtrekken en zaklopen. Maar je kon ook je eigen plantjes planten of een t-shirt verven. Jaa, ik voelde me weer helemaal kind! Was leuk!
En om ongeveer 9 uur 's avonds was ik weer terug in mn appartementje. Was ontzettend moe, want zo'n dag is slopend! Dus ik geloof dat dit de eerste dag was dat ik voor 12 uur in mn bed lag!

Verder heb ik niet veel meer gedaan dan school en de sportschool! Vanavond weer naar de sportschool en daarna feesten, want morgen is een nationale feestdag en is IEDEREEN vrij!

Vandaag trouwens een ontzettend gekke traditie van Salamanca meegemaakt! Heb namelijk de Mariquelo gezien! En nu vragen jullie je natuurlijk af wie dit is. Zal ik jullie eens even uitleggen! De Mariquelo is een man, die elk jaar op 31 november naar het hoogste puntje van de kathedraal klimt en een lied speelt. Jep, zonder touwen! Volgende keer als ik de foto's op internet heb gezet, kun je zien hoe gevaarlijk dit is!! Knettergek.
Dit is de 21e keer dat deze man het doet en de traditie is begonnen in 1756.
In 1756 was er namelijk een grote aardbeving in Lissabon en de mensen in Salamanca waren bang dat de schokken tot Salamanca zouden komen en vluchtten allemaal de kathedraal in. Na een tijdje wilden ze weten of er iets was gebeurd in Salamanca en klom iemand in het hoogste puntje van de kathedraal om te kijken of alles nog overeind stond.
En hierdoor is dus deze traditie ontstaan. Zo, ook weer een stukje geschiedenis voor jullie thuis!;)

Goed, genoeg voor vandaag!
Hasta luego!! XXX

  • 31 Oktober 2007 - 15:39

    Laurie:

    Anouk! Echt fijn dat je het naar je zin hebt. Kan je je al een beetje redden in het Spaans? Ik heb net een tentamen periode achter te rug. Dus nu even rustig aan. Veel plezier daar nog en geniet van je tijd daar! XX Liefs Laurie.

  • 31 Oktober 2007 - 21:43

    Pinda:

    hahah leuk verhaal :p
    vooral dat over die Mariquelo :P
    succes daar nog (K) ber

  • 01 November 2007 - 08:32

    Jarik:

    Hai Anouk,
    K'heb weer even al je berichten gelezen... eigenlijk komt het erop neer dat je flink aan het feesten bent, en ook nog een taal leert.. k'ben wel jaloers.. Ik ga in de kerstvakantie naar Marokko, dan vlieg ik over je heen.. Zwaai je dan even?

    Jarik

  • 01 November 2007 - 14:42

    Marco:

    Heej Anouk. Ja het schiet al aardig op.. Voor je het weet ben je weer thuis. Maar ben wel benieuwd naar de foto's, vooral die van de varkensneuzensoep;)

    Xxx

  • 01 November 2007 - 14:58

    Tess:

    echt super gaaf wat je mee maakt!! jammer dat t niet meer lukt om even langs te komen! Vorige week weer met zn allen pannenkoeken gegeten, maar wel zonder jou, jammer!!
    Heel veel plezier en ben benieuwd naar de foto's!! dikke kus

  • 01 November 2007 - 18:12

    Richard:

    Anoukkie!!!!!!!!!
    Zo klinkt allemaal wel erg leuk.
    Heb je nog wel zin om te feesten dan als je thuis komt want jij gaat daar volgens mij echt vaak. Maar dit zijn wel dingen die je volgens mij nooit meer vergeet. heeeeeeel veel plezier nog.... En kom je nog wel bruin terug naar nederland:P
    heel veel XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Richard

  • 01 November 2007 - 19:31

    Florine:

    Nouk! Alweer op de helft, gaat snel! Vind het wel weer echt super leuk om je weer te zien in december!! Geniet er nog van! Liefs

  • 01 November 2007 - 21:51

    Anna En Henk:

    Ola, Boa Noite Anouk,
    Wat een leuk verhaal van die Mariquelo.Maar kon hij dan vanaf die toren helemaal naar Lisboa kijken? En gaat de traditie soms over van vader op zoon?
    Aqui o tempo e bom. E em Espana?
    Nog veel plezier gewenst, Henk en Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 24980

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 23 December 2014

Australië & Azië

12 April 2008 - 01 Augustus 2008

Mallorca - Entertainment

21 September 2007 - 16 December 2007

Salamanca - Taalcursus

Landen bezocht: