Holaaa! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu Holaaa! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anouk Kuijt - WaarBenJij.nu

Holaaa!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 November 2007 | Spanje, Salamanca

Buenos días amigos!!

Ik zit nu lekker in mn appartementje te internetten, want Kristina is er na 2 maanden hier achtergekomen dat ze internet heeft in ons appartement en in mijn kamer is het signaal het sterkst! Dus hoef niet zo vaak meer naar het internetcafé denk, want ik mag haar computer gebruiken!:D

Is alweer bijna weekend! Vorig weekend was echt top. Was toen namelijk mijn plan om op zaterdagavond thuis te blijven (had een of ander verhaal gehoord over 2 vijandelijke politieke bendes, die uit waren op vechten en het op buitenlanders gemunt hadden). Maar ik zat lekker op mn kamertje toen ik de bel hoorde en bleek dat Fam wat mensen had uitgenodigd. Dus gingen we gezellig in de keuken zitten.
Hoe later het werd, hoe gezelliger uiteraard en de bel bleef maar gaan, tot we uiteindelijk met zn 13en binnen zaten!
(en onze keuken is al zo klein)..
Maargoed, toen onze keukentafel vol stond met lege flesjes bier en wijn en de drank op was, wilde iedereen toch nog even de stad in. En uiteraard kon ik t niet laten om mee te gaan!

Maar ben vroeg weer naar huis gegaan omdat ik met Christine had afgesproken de volgende dag een tripje te maken naar Béjar. En vanaf Béjar zouden we dan naar Candelario wandelen. Om 8 uur (OP ZONDAG!) opgestaan en naar het busstation gelopen.
Eenmaal in Béjar aangekomen, scheen het zonnetje alweer! Toen zijn we door het dorpje gelopen en uiteindelijk zijn we aan de (erg lange) 5km tocht begonnen!:P
Had verwacht dat we in anderhalfuur wel terug zouden zijn, maar we hebben er uiteindelijk dik 2 uur over gedaan..
Maar het was het waard, de natuur was erg mooi en heb veel mooie foto's gemaakt!
Toen we weer terug waren in Salamanca heb ik bij Christine gegeten en hebben we samen met haar lieve spaanse huisgenootjes Pirates of the Caribbean in het SPAANS gekeken, wat een beetje tegenviel, aangezien de stem van Johnny Depp de film zo leuk maakt!

Met mn spaans gaat het trouwens best prima. Ik ben nu eindelijk erg veel grammatica aan het leren. Alleen zit mn hoofd op dit moment TE vol! Ik weet niet meer wanneer wat te gebruiken en moet nu echt iets harder gaan leren, dan feesten en slapen..;) Komt goooed!

Gisteravond hebben we een 'tapastocht' gedaan samen met lerares Nieves.
Was erg gezellig, we zijn naar 3 tapasbarren gegaan en hebben voor 7 euro 3 pinchos gegeten en 3 sangrías gedronken..:) Daarna heb ik een film gekeken met Jan (uit haarlem) en Carolien (uit Leiden)..

Volgens mij was dat weer mn avontuur van deze week! Ik zal snel proberen de foto's van onze trip naar Béjar op internet zetten!:D

Hasta Luego! Veel liefs xxx

  • 08 November 2007 - 15:00

    Tess:

    Nouk!!
    klinkt zo gaaf allemaal! feestjes in je appartementje, tapas... echt tof!!!
    heel veel plezier, heel veel genieten en blijven schrijven!! echt leuk om te lezen allemaal!!! hele dikke kus xx

  • 08 November 2007 - 15:28

    Anna En Henk:

    Ola,boa tarde Anouk
    Eu sou agora a minha casa e lir sua carta.En daar laat ik het lekker bij want het wordt lastig he als de grammairca om de hoek komt kijken. Ik zit nog in de fase van de tegenwoordige tijd, dus dat is zoals jij ook had gemerkt soms heel frustrerend.
    je vermaakt je goed daar en dat is gezellig om te lezen.
    Hier waait de wind door de bomen zoals in het gelijknamige lied van de man uit spanje, en het is slechts 7 graden. Lust je nog peultjes????
    Geniet dus maar lekker en tot schrijfs.

  • 08 November 2007 - 16:34

    Debbie:

    Heyjj Noukje!
    Fijn dat het allemaal goed gaat:) Je had van de week neit eens gezegd dat je dat tripje had gemaakt;) Klinkt iig erg leuk! Ik had vandaag voor school me presentatie van cirque du soleil, was echt super leuk. Foto's worden denk heel mooi. Ik stuur wel een paar die ik zelf nog heb gemaakt:)
    Fijn weekend! Liefs en kus !

  • 09 November 2007 - 17:54

    Margreet:

    Heej Anoukje
    Sorry dat ik je zo lang niks gestuurd heb..:$ (ben altijd heel slecht in zulk soort berichtjes, dus heb ik het een tijd lang uitgesteld)
    En hoe gaat het met je? Heb net al een paar leuke verhalen gelezen.. Leuk dat je dat zo goed bijhoud:) Hier ik Nederland mist iedereen je wel hoor!.. ik ook! Wat heb je trouwens een nette kamer zeg! (gezien op de foto's)
    Wij zijn gister wezen bowlen met z'n alle (was erg gezellig)
    En hoe is het met je Spaans? Lukt het al een beetje?
    Nog heel veel plezier!!!
    En ik zal je snel weer ns wat sturen (echt waar:))
    Een hele hoop kusjes en liefs van Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 24970

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 23 December 2014

Australië & Azië

12 April 2008 - 01 Augustus 2008

Mallorca - Entertainment

21 September 2007 - 16 December 2007

Salamanca - Taalcursus

Landen bezocht: